Ny på jobbet för första gången på 14 år! #nyttjobb

Jag har fått nytt jobb. Efter 14 år som va-chef i Karlshamns kommun ska jag nu gå över till motsvarande tjänt i Kristianstad. Det känns jättespännande!

Bara det att vara ny på ett jobb för första gången på så lång tid känns omtumlande och roligt! Alla nya ansikten och personligheter att lära känna. (Och jag som har så svårt för namn!) Nya orter och anläggningar. Nya lokaler och datasystem. Ja, till och med ny telefon (i Kristianstad får vi inte välja iPhone så det blir en htc-android istället, säkert lika bra.). Nytt, nytt och nytt.

Jag gillar nyheter. I synnerhet när de är goda. Men det kan bli mycket av det goda också!

Jag har redan smygstartat lite i Kristianstad ett par dagar och kommer att jobba måndagar där tills jag börjar på heltid i mitten av oktober.

Jag har därför redan smakat på en liten smula av allt det nya som väntar mig. Och det är minnsann nyttigt att bli påminnd om hur det känns att komma ny till en arbetsplats.

Bland de sista arbetsuppgifterna i Karlhamn blir att introducera ett par nya medarbetare i nyckelpositioner inom VA-enheten.

Jag tror därför att jag kan ha nytta av min smygstart i Kristianstad även för avslutningen i Karlshamn.

Jag ser fram emot och förväntar mig en spännande tid!

Vattentornet i Kristianstad.

 

(Den som vill söka tjänsten efter mig i Karlshamn hittar annonsen på Platsbanken.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

